Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok
Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa Občianskeho zákonníka, zákona o ochrane spotrebiteľov pri predaji tovaru, alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov a vzťahuje sa na spotrebný tovar u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady. (ďalej len „reklamácie").
1. Záruka a reklamácia Tovaru
1.1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom zodpovednosti za vady sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi. Právo uplatniť zodpovednosť za vady reklamáciou je oprávnený uplatniť kupujúci u predávajúceho, na adrese Za plavárňou 1, 010 08 Žilina, alebo e-mailom na adrese: eshop@vulcano.sk.
1.2. Z uplatnenej reklamácie musí byť zrejmé meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu osoby, ktorá ju podáva, predmet reklamácie, komu je reklamácia určená, dátum a podpis. Predávajúci nenesie zodpovednosť za to, že kupujúci v reklamačnom protokole uviedol nesprávne kontaktné údaje.
1.3. V prípade ak podáva reklamáciu osoba odlišná od osoby kupujúceho, táto osoba musí byť splnomocnená samostatným plnomocenstvom.
1.4. V popise dôvodu reklamácie je kupujúci povinný určito a zrozumiteľne vymedziť reklamované skutočnosti a práva, ktoré si voči predávajúcemu uplatňuje.
1.5. Predávajúci potvrdí kupujúcemu prijatie reklamácie odoslaním e-mailovej správy kupujúcemu na jeho
e-mailovú adresu, alebo písomne na adresu kupujúceho. Predávajúci reklamáciu posúdi, určí spôsob jej vybavenia a reklamáciu vybaví najneskôr v lehote 3 pracovných dní odo dňa jej uplatnenia, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
1.6. Reklamácia tovaru nemá odkladný účinok na splatnosť kúpnej ceny.
2. Záručná doba
2.1. Ak má tovar na obale vyznačený dátum spotreby, alebo dátum minimálnej trvanlivosti, práva zo zodpovednosti za vady pri týchto veciach, musí kupujúci uplatniť bezodkladne, najneskôr do uplynutia tohto dátumu spotreby alebo minimálnej trvanlivosti u predávajúceho. Pri tovaroch, ktoré majú charakter rýchlo kaziaceho sa tovaru , musí byť reklamácia uplatnená najneskôr deň nasledujúci po prevzatí objednávky kupujúcim, inak kupujúcemu právo na reklamáciu zanikne.
2.2. Pri reklamácii, uplatnenej kupujúcim včas, má kupujúci právo požadovať výmenu vadného tovaru za bezvadný, alebo vrátenie kúpnej ceny. Úhrada kúpnej ceny bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri platbe za objednaný tovar. Takáto výmena tovaru nesmie spôsobiť predávajúcemu neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru, alebo závažnosť vady.
2.3. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu vymeniť vadný tovar za bezvadný tovar a to bezplatne, alebo vrátiť kúpnu cenu kupujúcemu a to v lehote 30 dní od doručenia reklamácie predávajúcemu.
2.4. Kupujúci je povinný uskladňovať zakúpený tovar podľa inštrukcií výrobcu uvedených na obale tovaru, alebo uvedených vo VOP, alebo spôsobom obvyklým a primeraným pre daný druh tovaru. Reklamácie nebudú uznané, ak kupujúci preukázateľne nedodržal inštrukcie výrobcu, alebo vada bola zapríčinená jeho nesprávnou manipuláciou či skladovaním tovaru.
3. Vady tovaru
3.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má objednaný tovar v čase jeho prevzatia kupujúcim, alebo ktoré sa na objednanom tovare vyskytnú v dobe minimálnej trvanlivosti/do dátumu spotreby uvedenej na obale tovaru, alebo e-shope. Uvedené sa nevzťahuje na vadu, pre ktorú bola na objednaný tovar poskytnutá predávajúcim zľava z kúpnej ceny.
3.2. Kupujúci nemá právo na uplatnenie nárokov z vád tovaru v prípade ak bol o vadách tovaru predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
3.3. Právo uplatniť nároky z vád sa nevzťahuje na vady spôsobené bežným používaním alebo opotrebením tovaru ako aj vady vyskytujúce sa na tovare v čase prevzatia, na ktoré kupujúci pri prevzatí tovaru neupozornil predávajúceho, alebo prepravcu.
3.4. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
3.5. Za vadu objednaného tovaru nie je možné považovať jeho zmenu, ktorá vznikla v priebehu minimálnej doby trvanlivosti, alebo do dátumu spotreby tovaru v dôsledku jeho nesprávneho používania, mechanického poškodenia, nesprávneho skladovania, alebo nedovoleného zásahu.
3.6. Kupujúci je povinný uskladňovať zakúpený tovar podľa inštrukcií výrobcu uvedených na obale tovaru, alebo uvedených vo VOP, alebo spôsobom obvyklým a primeraným pre daný druh tovaru. Nároky z vád nebudú uznané, ak kupujúci preukázateľne nedodržal inštrukcie výrobcu, alebo vada bola zapríčinená jeho nesprávnou manipuláciou či skladovaním tovaru.
V Žiline dňa 19.11.2022